Top 10 cele mai frecvente probleme auto pe care poți să le întâlnești
Problemele auto pot apărea pe neașteptate, dacă nu le detectezi din timp, și te pot costa, uneori, mai mulți bani decât ești pregătit să dai.
De aceea, pentru a te ajuta să identifici care sunt cele mai frecvente probleme auto pe care le poți întâlni, am creat o listă cu ele, astfel încât să știi la ce să fii atent și ce să verifici.
Astfel, problemele auto cu care te poți întâlni cel mai des sunt:
- Scurgeri de ulei
- Probleme la sistemul de frânare
- Volan care trepidează
- Geometria roților incorectă
- Mașina consumă mult prea mult combustibil
- Alternator defect
- Baterie moartă
- Demaror/starter stricat
- Termostat blocat sau defect
- Filtre de aer murdare
1. Scurgeri de ulei
Scurgerile de ulei sunt o problemă comună, care pot aduce pagube motorului într-o perioadă relativ scurtă de timp.
Pentru a evita această problemă, sfatul nostru este să verifici periodic nivelul de ulei, să verifici dacă sunt pete sub mașină atunci când este parcată și să înlocuiești filtrul de ulei al mașinii atunci când faci revizie.
Mai mult, ai în vedere recomandările producătorului, schimbă uleiul la timp și folosește doar uleiul recomandat.
2. Probleme la sistemul de frânare
- Plăcuțele de frână sunt elemente de siguranță ale mașinii care trebuie să fie în condiții optime tot timpul. Acestea pot fi verificate vizual, fără a fi nevoie de aparate speciale. Dacă plăcuțele de frână sunt prea subțiri, acestea trebuie schimbate. Deși înlocuirea se poate face și acasă, recomandăm să duci mașina la un service pentru a te asigura că plăcuțele de frână sunt înlocuite de un profesionist și că totul este în regulă.
- Pe lângă plăcuțele de frână, verifică și lichidul de frână pentru a te asigura că circuli în siguranță. Fiind una dintre cele mai neglijate probleme ale mașinii, acesta trebuie înlocuit la fiecare doi ani, potrivit producătorilor. Chiar dacă poate nu pare a fi o problemă mare, fă-ți un obicei din a verifica lichidul de frână și din a-l schimba atunci când este nevoie pentru a te asigura că circuli în siguranță.
- Sistemul de frânare se uzează în timp, iar printre indiciile pe care poți să le observi sunt pedala de frână moale sau un scârțâit la frânare. Dacă experimentezi aceste lucruri, este indicat să ajungi în fața unui mecanic profesionist cât mai repede.
3. Volan care trepidează
Un volan care trepidează, fie la pornire sau la viteze mari, poate indica o uzură a unor componente, dar, printr-o vizită la mecanic, totul se poate rezolva.
Dacă la pornire se vede clar că volanul are un joc, atunci este posibil ca problema să fie la rulmenții roților sau la componentele suspensiei. Dacă, în schimb, volanul trepidează atunci când ajungi cu mașina la viteze mari, problema poate fi echilibrarea roților.
4. Geometria roților incorectă
Este important să facem diferența dintre geometria roților și echilibrarea roților. Dacă echilibrarea roților se face pentru fiecare roată în parte, geometria roților se referă la reglarea unghiurilor acestora, astfel încât să fie perfect perpendiculare la sol și paralele între ele.
O geometrie a roților făcută corect te ajută atât la mersul în linie dreaptă, cât și în curbe, dar și la un consum eficient de carburant.
Cauzele care duc la un aliniament greșit sunt multiple, iar, dacă ai experimentat ceva similar, este recomandat să faci o programare pentru geometria roților:
- Ai lovit un obstacol
- Schimbi anvelopele cu unele noi
- Anvelopele sunt foarte uzate
- Observi că, pe drum drept, mașina are tendința de a se deplasa spre stânga sau spre dreapta
- Observi că volanul nu se repoziționează după un viraj
5. Mașina consumă mult prea mult combustibil
Dacă obișnuiești să circuli mai mult cu mașina, poți observa ușor dacă aceasta consumă mai mult combustibil decât de obicei. Când se întâmplă acest lucru, pot exista mai multe cauze, apărute fie din cauza uzurii, fie din cauza murdăriei acumulate, așa că, verifică următoarele componente:
- Senzorii de oxigen
- Senzorii de debit de masă
- Filtrele de aer
- Filtrele de combustibil
6. Alternator defect
După ce mașina este pornită și pleacă de pe loc, alternatorul ține în funcțiune toate sistemele electrice. Mai mult, prin alternator se încarcă și bateria, care trebuie să fie mereu într-o stare bună.
Dar, la fel ca și alte componente ale mașinii, și alternatorul se poate uza. Atunci când alternatorul se uzează, bateria este cea care are de suferit, uzându-se și ea, la rândul ei, prematur. Mai mult, pot apărea probleme și la pornirea mașinii.
Pentru a evita toate aceste neplăceri, ascultă de sfaturile producătorilor și înlocuiește alternatorul înainte ca acesta să fie mult prea uzat.
7. Baterie moartă
După cum am menționat mai sus, atunci când alternatorul nu funcționează în parametri normali, bateria este cea care are de suferit. Mai mult, și senzorul de temperatură al bateriei îți poate face probleme, dar și componentele sistemului de încărcare.
O baterie obișnuită ar trebui să dureze aproximativ 100.000 de kilometri sau o perioadă de trei ani. Recomandarea noastră este să încarci bateria atunci când ai ocazia și să o schimbi când ești în jurul a 80.000 de kilometri, pentru a fi sigur că nu rămâi fără putere.
8. Demaror/starter stricat
Demarorul este acea piesă care ajută la pornirea motorului. Dacă demarorul nu funcționează corect, putem găsi problema astfel:
- O defecțiune electrică, cum ar fi un releu de pornire
- Solenoidul electric este deteriorat
- Demarorul s-a spart
9. Termostat blocat sau defect
Termostatul este o altă piesă care se poate strica. Rolul acestuia este de a controla temperatura motorului și de a o nu lăsa să treacă peste un anumit prag. Atunci când motorul se încălzește și ajunge la temperaturi de 80-90 de grade Celsius, termostatul se deschide și permite lichidului de răcire să treacă prin circuit, stabilizând astfel temperatura.
Atunci când termostatul nu funcționează cum ar trebui sau se blochează în poziția deschis, lichidul de răcire circulă tot timpul prin circuit, îngreunând astfel încălzirea motorului. Din această cauză, motorul nu ajunge la temperatura optimă de funcționare, fiind necesar un plus de carburant pentru a se atinge temperatura ideală.
Dacă vrei să verifici termostatul, poți să o faci într-un mod simplu și sigur. După ce pornești motorul, palpează furtunul din partea de sus a radiatorului. Dacă simți lichidul de răcire că circulă prin furtun, atunci termostatul este blocat sau defect și necesită înlocuit.
10. Filtre de aer murdare
Filtrele de aer sunt piese importante care ajută la funcționarea corectă a motorului și previn impuritățile, lăsând un flux de aer suficient, astfel încât să se producă o combinație corectă de benzină și aer.
Filtrele de aer se pot murdări și înfunda, lucru care duce la o scădere a performanței și o creștere a combustibilului folosit. Un alt indiciu care te poate avertiza de problema filtrelor de aer este fumul negru eliminat prin țeava de eșapament.
Cu cât filtrele de aer vor fi curățate sau schimbate mai repede, cu atât acel fum negru va dispărea și mașina ta nu va mai consuma combustibil în plus.
Acestea sunt printre cele mai frecvente probleme auto pe care poți să le întâlnești. Ascultă de sfaturile producătorului, fă reviziile la zi și fii mereu precaut, pentru că vei putea identifica eventualele probleme din timp și nu va mai fi nevoie să plătești reparații scumpe.
Iar, dacă ai nevoie de o aplicație auto care să te ajute să plătești rapid și în siguranță tot ceea ce ține de mașina ta, Autodeal te poate ajuta - iar în viitorul apropiat, prin intermediul Autodeal vei putea face și programări și plăți pentru service și ITP!
Descarcă aplicația Autodeal din App Store
Descarcă aplicația Autodeal din Google Play